nuffnang yaw!!!

welcome to miss JYM pnyaa belog... hehee...=)

Monday, June 27, 2011

malu+tbal mka..

huhuuu.... dsbbkn dwet ssngt kring dlm dmpet...
niat x maw amekk dwet tuk mnggu nihh mmg ada sbnrnya... hehee...
tp tuu laahhh.. trpksalarhhh jgk aku kluaqkn... 
so, aku n mmber pon singgh laaa bank jap td...
lgpon mmg nk transfer cek from bank rkyt msok acc...
mlanya km agk glabah arr jgk sbb x taw nk isi apa bnda suma tuuu..(psl cek)
so, aku ada laarhh nmpk keta acik aku kt park dpn uhh... 
"owhh.. ukeyhh.... kta tnyaa jaa acik aku... dia ada cni..."
then msok2 jaa bank tuuu... sku unnn amek no apa sumaaa....
then mmber aku pnggl sbb dia nmpk acik aku kt dlm annn... so, aku unn p larhh k...
ok... tnya2 suma psl cek... then acik aku tnya aku nk amekk dwet jgk kahh...
aku angguk ja larhh... then dia amek ic, amek bku bank... pass up kt kaunter sbelah... smbl smbg2 ngn miss jga kaunter tuuu...
miss A:owhh niii ank sdara kaa???
acik aku:haaa laaa... ank sdara...
aku unnn snyum jaa laaa... dh settle cop jari suma tuhhh...
ttba...... hah... ni yg part aku cba nk cta nihhh... huhuuu....
ada sorg p.cik nih... brdri sbelahh aku....
p.cik:adk, mntk no adk????
aku:mmg trpnga2 larhh aku bla dia mntk no... sbb aku daa buang.... so, aku x ckp apa larhh....
p.cik:mcm mna adk bleh x ikot no nihhh... x da dsiplin kaa.... p.cik tnggu lma pon x smpai glirn lg, nih tba2 adk mai... truih dpt... mna bleh mcm tuuu...
aku mmg diam jaa larhhh.... then miss C kwn acik aku tuu ckp.... 
miss C:alaaa p.cik.. x paa larhhh.... dia ada klass lps nihhh... bg larhh dia amek dlu... kbetulan ada diorg nihh tnya psl cek kt acik dia sbelah.... so, x pa kn...
p.cik:mna bleh mcm tuuu.... cni ada prosedure.. kna larhh ikot prosedure... klo dia ada klass... org lain pon ada kja laen nk buat...
aku pon dlm otk nihh..."uihhhh ... mmg laaa btol jgk apa p.cik tuu ckp... tp dh acik aku mntk ic... aku bg jaa larhhh.... x tao plk dia nk bg kaunter sbelahhh bg aku amek dlu... aduiiiii.. maluuu... suma org pndg..."
then, miss C bg blik bku aku... aku pon, alih tngok p.cik tuuuu.... "mintk maaf p.cik....." dgn mka tkotnyaa... sbb p.cik tuu ushaaa aku mcm mrahh glesss... ngeeee~~~.. yg tuu jaaa aku boleh ckp.... hohooo... aku n mmber aku pon kluaq... then mmber aku ckp... "weyhhh... nsib ada acik ang kn... klo tdk.. msti kta lmbt kna tnggu...." hohooo... aku pon angguk laaa.... "hah tuuu laarhhh.. nsibb.. tp tuu laaa... mmg kta x ikot no pon.... haishhh... malu kot p.cik tuu mrahhh..." then kwn aku kta.... "ishhh... ntah heh p.cik tuuu... over btol.... pdahai bkn lma pon..." hohooo... ok2.... then km smbg psl bndaa nii ats mtor dri ctuuu.. smpai laarhh ke rmh... hahaa...
ok, moral value kt cni-->
1.jgn ikot ska jaaa nk redah n pkir org laen sma...
2.spatotnya aku kna ckp "x paa laarhhh acik... tnggu gliran jaaaa laaa..." hohooo...
3.jgn gnakn alasn 'sdara-mara' or wuteva larhhh... untk kpntngn... (untk mngelak jd cam aku..)
4.mngaku jaaa laaa... klo dh slah sndri... (wlopon dia mcm nk mkn urg...)
hohoooo.... mmg prkra nihhh.... bikin aku maluuu ouhhh..... dpn suma org dlm bank tuuu... mjor x daa org laen aku knal... huhuuuu....

No comments: